THIS BLOG HAS MOVED

Dear reader, this blog was a nice place for quite a while to share my thoughts and stories. Meanwhile I got a new website and so I continue writing on my new's site blog.

HOP OVER TO THE NEW BLOG

Thank you.

Liebe Leserin, dieser Blog war für lange Zeit ein sehr netter Ort, meine Gedanken und Geschichten mit dir zu teilen. Inzwischen habe ich eine neue Website erstellt und werde jetzt den Blog dort fortsetzen.

GEH EINFACH ZUM NEUEN BLOG,

und: "Danke!"

Rotary cut without a ruler

Freitag, 30. September 2011

So many wonderful customer quilts on my longarm machine to sew. One I had this week is a smaller quilt, wall hanger size, and the cutting and piecing is way of free style without using a ruler. Since the hand dyeds are very vivid I decided to compliment this quilt by a kind like freestyle quilting with a variegated thread. Again Leah Day inspired my choices.

Have you ever tried a “cutting without ruler” quilt yourself?

free cut circles_5 free cut circles_12 free cut circles_9

Ich habe so viele schöne Kundenquilts in meinem Service. Diese Woche arbeitete ich an einem kleineren Stück, ungefähr Wandbehangsgröße, in freier Schneidetechnik. Da die Stoffe im Fadenverlauf gefärbt waren und das ganze einen sehr künstlerischen Look hatte, hab ich auch das Quilting mit einem Multicolorgarn entsprechend darauf abgestimmt.

Hast du schon mal einen Quilt in freier Schneidetechnik genäht?

1 Kommentar:

Mary hat gesagt…

Gorgeous quilting!

.

 
site design by designer blogs