Dienstag, 24. April 2012

Pattern choices for the modern quilter

A jeansy blue is the current color scheme of this post series.
And I have to admit that I had a hard time finding the right fabrics and a good pattern. Is it really that royal blue is not as popular in the fabric world or is it just my feeling?
Since I right now write about “Disappearing Ninepatches” this pattern gave me the inspiration for today. And here is, what I came up with
pattern choices 2
If I had mixed more of the tan snippets it could have turned out like this – but for me this pattern was a bit too busy.
pattern choices
Remember the process?
monica Arellano-Ongpin Color choice Fabric choice
Jeansblau ist das momentane Schema in meiner Farbserie. Und ich muss zugeben, ich hab mich schwer getan damit, die richtigen Stoffe und ein schönes Muster zu finden. Ist es wirklich so, dass dieses Royal Blau nicht sehr oft in der Stoffwelt zu finden ist oder ist das ein rein subjektives Empfinden meinerseits?
Da ich grade für Quilter’s Garden das Thema “Disappearing Ninepatch” vorstelle, hat es mich auch hier inspiriert. Ich habe zwei Variationen, ein sattes Gesamtblau, was für meinen Geschmack dem Ausgangsbild am nächsten kommt, und ein etwas belebteres Muster, das mir ein wenig zu unruhig vorkommt.

Today I feel really tired, exhausted. I could sleep and sleep and sleep all day long. If I only could afford ;-)
I sewed, quilted, binded three quilts last week, two of them are larger bed quilts, and was pretty achieving. I give you just a glimpse of two of them, not revealing too much before Market.
London Tube_2

Linen Inlay_6
You will see more later.
And Diane kindly helped me with preparing beautiful clutches for sample spree. She sewed some samples and made kits. I won’t mind if the samples won’t totally sell out ;-) I want one for myself…
clutch ZEN CHIC
For sample spree I have also made some pretty necklaces from the Juggling Summer line. If you don’t have the chance to come to Quilt Market, you can find a tutorial to make your own here.
 fabric necklace
And now I need a little break, at least a little blogging break. I won’t continue the color series until after Quilt Market and I’m sure you understand. I will blog here and there a bit about how things are going and share pictures from the Market, but I won’t set myself under pressure to deliver a certain post in time.
I’m so glad I found some helping hands, thank you Diane, Christine and Karen!

Heute fühle ich mich ganz schön erschöpft und müde. Ich könnte immer nur schlafen, den ganzen Tag, wenn ich es mir nur erlauben könnte ;-)
Ich habe letzte Woche drei Quilts genäht, gequiltet und eingefasst, zwei davon sind große Bettquilts, und schon eine ganze Menge meines Pensums geschafft. Hier ist ein kleiner Schnipsel eines Eindrucks, zuviel will ich momentan noch nicht verraten. Das zeige ich dann später…
Diane war so freundlich, mit mit einigen Sache für Sample Spree zu helfen. Sie nähte einige Musterhandtaschen und schnitt Materialsets dafür zurecht. Und ich wäre gar nicht böse, wenn die Musterhandtaschen nicht komplett ausverkauft würden, ich möchte nämlich gerne eine behalten. Dazu habe ich dann noch einige Stoffhalsketten gemacht, für die es auf dem Blog übrigens ein Tutorial gibt.
Und jetzt brauche ich eine Pause, zumindest eine Blogpause. Meine Farbschemaserie muss jetzt erst mal warten bis nach dem Quilt Markt Ende Mai. Ich werde auf jeden Fall hier und da etwas von den Fortschritten berichten, aber möchte mich nicht noch damit unter Druck setzen, zu einem bestimmten Zeitpunkt einen bestimmten Post zu schreiben. Fotos vom Quilt Market werde ich aber auf jeden Fall zeigen.
Ich bin so froh, dass ich ein paar helfende Hände gefunden habe. Danke Diane, Christine und Karen für eure Unterstützung!
Talk to you soon
Brigitte

Freitag, 13. April 2012

What a day…

…they finally arrived. This morning the UPS guy rang at my door and had a huge  express package for me. My fabrics are here! How I love them! How I love what Moda made from my designs. They added black and the Labyrinth print and all together looks so good to my eyes (you can enlarge the picture by clicking on it). I’m really thrilled to touch them and to work with them and to sew wonderful things.

And now I can’t wait to start sewing…

Juggling Summer Moda Juggling Summer Moda

…sie sind endlich hier!Heute morgen um klingelte UPS an meiner Tür und hatte ein riesiges Expresspaket für mich. Meine Stoffe sind da. Und wie toll sie geworden sind, ich bin beeindruckt, was Moda aus meinen Designs gemacht hat. Sie haben schwarz mit in die Kollektion genommen und einen Druckstoff aus dem Labyrinthquilt entwickelt (man sieht es noch besser, wenn man auf das Bild klickt, um es zu vergrößern). Und alles zusammen sieht in meinen Augen wirklich wunderschön aus. Ich freue mich riesig an den Stoffen, sie anzufassen, mit ihnen zu arbeiten und schöne Dinge damit zu nähen.

Ich kann es nicht erwarten, damit anzufangen…

Mittwoch, 11. April 2012

I love Evernote

Since I love this organizing tool and wouldn’t have described it any better I reblog the post of Rachel Meeks and lead you to her site to learn more about Evernote.

It begins like…

A couple of years ago I wrote about how much I love Evernote. I use it to collect notes for all of my projects. Since I use it every single day, it’s worth mentioning again.

Read more on her blog

Dienstag, 10. April 2012

Fabric choices for the modern quilter

This time I found it not easy to find the perfect royal or jeans blues to match my color palette of the last post.

I’m not really in love with the fact that the brown fabric in the first row doesn’t connect better with the blues. Ok, I’ll accept to be not perfect ;-)

Fabric choice 

It’s from left to right

1. Mini Brush Indigo by Hofman
2. Dandelion Daydream from Maywood Studios
3. Essential dots royal by Moda
4. Seuss Eggs Blue by Robert Kaufman
5. Bugz from unknown
6. Daisies & Dots for Robert Kaufman
7. Violet Maze by Timeless Treasures
8. Dilly Dally Big Dots Sky Blue by Me and My Sister for Moda
9. Fuzzy Tail Puppies Bones from South Sea Imports

The red eggs are really eye-catching, aren’t they?

Dieses mal fand ich es gar nicht so einfach, die perfekten Stoffe in tinten- und jeansblau zu finden, um die Farbpalette aus meinem letzten Beitrag zu treffen

Und ich bin auch nicht wirklich glücklich damit, dass das Braun in der ersten Reihe sich nicht so einfach mit dem Blau verbindet, aber gut – es muss ja auch nicht immer alles perfekt sein.

Die fetten roten Punkte sind wirklich ein Blickfang, nicht wahr?

Mittwoch, 4. April 2012

Happy Easter

Time for a bunny or two.

This too cute fabric will make you smile, spoil yourself and sew you something with it.

seen at etsy

or make yourself this happy wreath

 tatertots and jello

I want someone to make me one of the cutest bunnies ever

holamama 

The white one with the fine stripes and the green ribbon, please!

Or what a cool way to serve your drinks…

 holamama

Dienstag, 3. April 2012

Color choices for the modern quilter

Hey, what about blue? We haven’t had blue for a while and I love the shade of blue of the sky on a sunny day. I mean this kind of blue, which is captured by a photo of a truck.

monica Arellano-Ongpinphoto by Monica Arellano-Ongpin

It is this jeansy blue, the one we love on summer dresses or swimsuits or dishes.

Color choice for the modern quilter

Do you own something in this color what you really love? What is it?

Wie wäre es mit einem schönen Blau? Blau ist als Farbpalette in dieser Serie schon eine ganze Weile her und ich mag besonders das Blau des Himmels an einem sonnigen Tag. Ich meine das Blau, das hier auf dem Foto von einem Truck eingefangen wurde.

Es ist eine Art Jeansblau, was man gerne in Sommerkleidern trägt oder Badesachen oder Geschirr.

Hast du irgendeinen Lieblingsgegenstand in dieser Farbe? Was ist es?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...